Изследване на предучилищното образование

Агенцията за образование, аудиовизия и кутура на ЕС публикува доклада „Tackling Social and Cultural Inequalities through Early Childhood Education and Care in Europe“. Докладът включва преглед на научната литература за въздействието на висококачественото образование и грижи за малките деца, статистически данни за относимите демографски показатели и сравнителен анализ на мерките в политиката за децата в държавите членки.

Според доклада най-ефективните програми в тази област включват интензивно, с ранен старт, фокусирано върху децата, централизирано образование заедно с участие на родителите, образование за родители, планирани домашни занимания и мерки за семейна подкрепа.

Докладът посочва, че:

  • Много държави членки нямат централизирани препоръки или насоки за учебните програми в предучилищна възраст;
  • Проблемът с достъпа до предучилищно образование и грижи за 5-годишните деца е почти напълно решен, но това не е така за възрастовата група 0-3, дори 4 години в някои държави;
  • Обучението у дома, дори когато се оказва подкрепа на родителите, обикновено не е достатъчно за преодоляване на празнотите в образованието на детето.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s