Какво да правим в случай на наложена забрана за напускане на страната

В коментарите към поста относно решението на ВАС срещу принудителна административна мярка „забрана за напускане на страната” по отношение държавите-членки на Европейския съюз се натрупаха редица въпроси за вече наложени принудителни административни мерки. Тук ще се опитам да дам практически съвети за тези, които вече имат наложени мерки:

1. Намерете си адвокат. Много трудно ще е да се защитавате сами. Адвокатът ви трябва да има опит в административноправни спорове и изпълнителни производства.

2. Когато не са изтекли сроковете за обжалване на налагането на принудителна административна мярка първо проведете среща с частния съдебен изпълнител и го запознайте с решението на ВАС;

3. Ако частният съдебен изпълнител не си отмени действието, обжалвайте това действие на съдебния изпълнител, като се позовавате на мотивите в решението на ВАС;

4. Искайте едновременно и отмяна на заповедта на съответния директор на дирекция „Полиция” по административен ред;

5. Когато са изтекли сроковете за обжалване можете да поискате съответният директор на дирекция „Полиция” сам да си отмени заповедта или да поискате от съответния административен съд обявяване на нищожност поради противоречие с правото на ЕС и по-конкретно чл. 27, ал. 1 на Директива 2004/38/ЕО.

Във всеки случай се посъветвайте с компетентен адвокат. Винаги се позовавайте на текста на решението на ВАС. Можете също така да следите движението на законопроекта за отмяна на чл. 75, т. 6 от ЗБЛД.

17 responses to “Какво да правим в случай на наложена забрана за напускане на страната

  1. Blagodarq Vi

  2. На мен ми бе обяснено от съдия изпълнител(нямащ връзка с моето дело ) да уточня,че:Ако не е спазен законовият срок е абсолютно невъзможно да се обжалва такова решение.

  3. Вихър Георгиев

    Не бих казал, че е абсолютно невъзможно. В крайна сметка има противоречие с материалния закон и може да се мисли за обвяване на нищожност.

  4. Здравейте! имам няколко въпроса ! бях върнат от границата летище Варна ..заради дълг към държавата от 2004 година …въпреки давноста и това че съм уведомен по надлежния ред в дирекцията на полицията ми казаха че няма такава практика и няма да отменят това ограничение за напускане на страната! аз имам желание да започна процедура по изплащане на дълга …който превишава размера с 500лв или с други думи 5500лв дължими за патент -както и да е!Имам нужда да пътувам сега зад граница и нямам време за отлагане ! Дайте ми съвет ..знам че мога да обжалвам заради пропуските в процедурите по закон ..но нямам време за това ! Дайте някакъв пример ние не сме престъпници плащам си всички останали данъци и ме третират така!Някъде четох че когато се преминава сухопътна граница като например Румъния даже не се проверява това …моля за информация ще бъда задължен! Благодаря предварително

  5. Здравейте!
    Еди въпрос и от мен,ако може.Ако са изтекли всички срокове за обжалване,защото сме хора, които не са се сблъсквали с закона,не сме били наясно какво право имаме …Нямаме възможност за адвокат-какво правим?!?

  6. евгени генчев

    в случаите когато са пропуснати сроковоте за обжалване на заповедта на полицейския директор, с коато е наложена мярката, е необходимо да се санира срока за обжалване. Това може да се направи като се предизвика Отказ за отмяна на заповедта-изричен или мълчалив.постига се с една молба до полицейския началник за отмянана заповеддта. Ако последва отказ-то самия отказ е отделен административен акт, за който текът нови срокове за обжалване. това е практически съвет. лично сматам , че индивидуалниа административен акт, който противоречи на Закон е нищожен и обстоятелството че не е обжалван в срок не може да го направи законосъобразен. Нищожни са не само актът , но и всички последвали административни действия на базата на този акт, каквито са откази, санкции и т.н.

  7. Az izminax celiya put i VAS mi otmeni Zabranata. Pishete na sinko4@abv.bg ,shte opitam da obyasnya na vseki. Imaite kuraj. Ne e nevazmojno !!!!

  8. zдр. имам кредити кьм доста банки трябva патyvam зд граница незнам дали имам забрана за напyckaне на границата и акоимам какvo да напраvq

  9. Константин Гарвалов

    Какво следва след като Директорът на ОДМВР ,откаже да отмени заповедите за забрана?Получих писмен отказ,това писмо,в кой съд да отида?Не са ми ясни стъпките.Не мога да си позволя адвокат.Някой да даде съвет,как да продължа.

    • Здравейте, аз съм поръчител на длъжник, който не си плаща заема и е в Англия. Независимо, че си плащах редовно по заема имам забрана за излизане от страната. В момента два месеца водя процедура за премахване на забраната, защото ме върнаха от летището. Чакам насрочване на Административно дело за премахване на забраната. Писах и до Главния секретар на МВР по съвет на Началника на ОД на МВР от където също очаквам отговор. Имайте търпение и всичко ще си дойде на мястото. Не може да сме европейски граждани и да сме с цървулите в законодателството. Процедурата е следната: Адресирате Молба до Началника на ОДМВР за премахване на забраната като се позовавате на директива 2004/38/ЕО чл. 27 ал,1 и решение на ВАС дело № 13704/2009. Когато получите отговор ще адресирате Жалба до Административен съд чрез Началника на ОДМВР и ще чакате да ви насрочат дело. Успех!
      Все повече си мисля, че съм на прав път да изляза зад граница.

  10. ЗДРАВЕИТЕ НА ВСИЧКИ ЧИТАТВЛИ
    АЗ ИМАМ КРЕДИТ И БЯХ ДАДЕН НА ЧАСТЕН САДИЯ ИЗПАЛНИТЕЛ В МОМЕНТА САМ В АНГЛИЯ ОТ ЕДНА ГОДИНА И МА Е СТРАХ ДА СЕ ПРИБЕРА ЗАРАДИ ТЕЗИ ЗАБРАНИ КАЖЕТЕ МИ КАКВО ДА НАПРА КАК МОГА ДА ПРОВЕРЯ ДАЛИ ИМАМ ЗАБРАНА И ИСКАМ ДА СЕ ПРЕБЕРА ДА СИ ВИДЯ ДЕТЕТО НО КАТО СЕ ПРИБЕРА СИГОРНО НЯМА ДА МОГА ДА СЕ ВЪРНА ОБРАТНО ИЛИ АКО ИМА НЯКАКАВ НАЧИН ЗА МИНАВАНЕ ПРЕС ГРАНИЦА ШТЕ ВИ БАДА БЛАГОДАРЕН ПИШЕТЕ МИ НА Е-mail vas_chaf@abv.bg

  11. Константин Гарвалов

    Здравейте.Имам забрана за напускане на страната по чл.75 т.4 от ЗБЛД.Може ли юрист да ми обясни,как мога да пътувам в чужбина,след като последното решение на КС,не засяга въпросния член?Ще ви бъда много благодарен,защото вече съм отчаян,по логиката на въпросния,аз тряба да изгния в БГ,защото изплащам издръжка.Моля помогнете със съвет.

  12. Здравейте имам забрана за напускане пределите на страната по чл.75 т 3 НДОХ от 2001 година без да бъда уведомен. Като през 2005 год разбирам за това. През 2008 делото се прекратява и всичко се отменя на ниво СЪД и ПРОКУРАТУРА но въпреки това аз все още не мога да напускам пределите на страната а и никой неможе да ми обясни какъв е реда за отмяна в ОДП Помогнете със съвет.

  13. До колкото знам бече са отменили забраната за напускане на страната заради частен садебен иск,защото противоречи за закона на човешките права

Вашият коментар

